donderdag 28 oktober 2010

Arin geeft



“Ik word al door iedereen gevraagd om te ontwerpen, dus dat bedrijf op mijn twintigste gaat vast lukken” 

Wie? Arin (18)
Woont? Distelweg, Disteldorp
Dagelijkse bezigheid? Volgt 2e jaar HBO-opleiding filmregie en muziek in Arnhem, lid van alumniraad Weekendschool, ontwerpt sites, flyers en kaartjes voor kenissen, doet wekelijks aan fitnessen, voetballen en boksen. “Ik verveel me nóóit.”
Krijgt? Verse honing uit Noord van Björn
Geeft? Zelfontworpen flyer en ticket voor benefietfeest SOS Pakistan

Je bent geboren in Damascus in Syrië. Hoe kwam je in Amsterdam-Noord terecht?
Mijn vader kwam toen ik twee maanden was naar Nederland voor een handoperatie. Toen hebben mijn ouders besloten te blijven. Ze hebben nog wel twee huizen in Syrië, waar we ieder jaar heengaan, maar ik woon mijn hele leven al in Disteldorp. Ik ken iedereen.

Plannen om het huis uit te gaan, of zit je prima in Noord? 
Ik vind Noord niet zo leuk, ik ben liever in de stad, in het centrum. De jongeren hier zijn niet zo, ik heb in heel Noord maar twee vrienden. Maar ik ga ook geen geld verspillen aan op kamers wonen. Voorlopig blijf ik thuis. Dat is ook niet erg, want ik heb altijd wel iets te doen. Ik volg mijn opleiding filmregie en muziek nu op een privéschool in Arnhem, en eigenlijk werk ik ook al. Ik word door iedereen gevraagd om te ontwerpen. Nu moet ik weer twee websites maken voor de Weekendschool, waar ik in de alumniraad zit.

Je klinkt ambitieus... Wat zijn je toekomstplannen? 
Ik wil op mijn twintigste een eigen ontwerpbureau beginnen, dat moet op mijn drieëntwintigste goed lopen, zodat ik weer iets nieuws kan beginnen. Ik word nu al door iedereen gevraagd, dus dat gaat vast lukken. Dat zakelijke zit wel in de familie, maar dat creatieve heb eigenlijk alleen ik. Mijn zussen studeren rechten en psychologie.

Wat geef je aan je buren?
Deze flyers van het SOS Pakistan-benefietconcert dat een vriend van me in Noord organiseert. Ik heb ze zelf ontworpen en daar natuurlijk niet veel mee verdiend, omdat het voor Pakistan is. Ook heb ik de website, de tickets en spaarpotten gemaakt voor dit initiatief. Mijn tante is eigenaar van de organisatie, Young Dutch Professionals. Ze heeft het hele feest uit eigen zak betaald. Ik ben gevraagd om als creatief directeur voor haar te werken. Als ik het doe zou ik naar Pakistan kunnen reizen, en naar Dubai, heel cool. Maar ik weet niet of ik er tijd voor heb. Ik moet trouwens ook naar Amerika, voor de Weekendschool. Ik ga er een film maken.

Heb je als ontwerper een eigen stijl: kan ik aan deze flyer zien dat jij het gemaakt hebt?
Niet echt. Ik doe vanalles, bij mij is het elke keer anders. Deze flyer vind ik niet heel mooi, maar de organisatie wilde het graag zo. Het is enorm snel gemaakt; de hele huisstijl en website moest binnen één week klaar zijn...

Heb je nog een wens voor je buren?
Ik weet nog dat we vroeger een voetbalveldje wilden op het Distelplein. We hebben handtekeningen opgehaald, maar kregen uiteindelijk een bastketbalveld! Wij waren echt heel boos... Misschien maar goed ook, als het een voetbalveld was geworden, was het nu veel te druk op het Distelplein.