maandag 11 oktober 2010

Pien geeft



“Ik vind kettingen leuk omdat ze glitteren”

Wie? Pien (5)
Woont? Spadinalaan, Overhoeks
Dagelijkse bezigheid? Naar school – groep 2 – turnen, springtouwen, buiten spelen, verkleden
Krijgt? Zelfgebakken koekjes van Ihsaan
Geeft? Een groene ketting

Hoe ben je hier in Noord terecht gekomen? 
We zijn verhuisd, want mama vond ons huis te klein. We hadden in ons vorige huis wel een hele lange gang.

Vind je het nieuwe huis leuk?
Ja. Nu hebben we een terras en vroeger hadden we een klein balkon, dus nu kan ik beter springtouwen. En ik mag radslagen in de kamer maken. Maar dat mocht ik in het andere huis ook.

Wat geef je weg? 
Een ketting die ik met pappa gekocht had. We waren naar Koninginnedag met mama en papa en met hun vrienden en toen gingen we pizza eten en kreeg ik een ijsje. En we waren ook naar de rommelmarkt geweest.

Waarom heb je deze ketting uitgekozen? 
Omdat hij groen is. Ik vind kettingen leuk omdat ze glitteren. Mijn lievelingskleuren zijn goud en zilver, en roze.

Draag je wel eens kettingen?  
Nou, als Iris komt, dan gaan we ons altijd verkleden. We spelen vaak vadertje en moedertje. En Iris wil áltijd moeder zijn. Ze wil ook meestal koningin zijn. Dan ben ik kind.

Wat zijn je lievelingsverkleedkleren?  
Deze Spaanse rode jurk. En deze gouden jurk heeft oma gemaakt.

Wil je nog iets zeggen tegen je buren?
Alsjeblieft. Ik hoop dat het voor een meisje is. Dan kan ze hem om naar haar werk.